Mgr. Katarína Chválová, PhD.

Meno a priezvisko, tituly: Mgr. Katarína Chválová, PhD.
E-mail: kchvalova@ukf.sk
Researchgate: https://www.researchgate.net/profile/Katarina-Chvalova
ORCID: 0000-0001-9221-8821
Telefón: +421 37 6408 232
Kancelária: DRB02010

Vzdelanie a vedecká príprava

2011-2013: Filozofická fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre – učiteľstvo akademických predmetov: anglický jazyk a literatúra, ruský jazyk a literatúra; kvalifikačný stupeň: Mgr.

2016-2019: Filozofická fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre – odborová didaktika : lingvodidaktika

Dizertačná práca: ‘‘Diferencovaný prístup k porozumeniu cudzojazyčného textu v závislosti od osobnostných premenných‘‘

Zamestnania 

2022 – Katedra anglického jazyka a kultúry, PF UKF v Nitre: odborná asistentka
2021-2022 – Ústav cudzích jazykov, Lekárska fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave
2019-2022 – Katedra anglistiky a amerikanistiky, FF UCM, Trnava: odborná asistentka
2018-2019 – Lektorka anglického jazyka, The Bridge, Bratislava
2017-2018 – Lektorka anglického jazyka, International house, Bratislava
2014 -2015 – Lektorka anglického jazyka – VŠ zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety v Bratislave
2014 -2015 – učiteľka anglického jazyka, Gymnázium Párovská, Nitra

Pedagogická činnosť

Integrovaná didaktika anglického jazyka a literatúry
Pedagogická diagnostika
Úvod do štúdia jazyka
Syntax
Interaktívne zručnosti
Špeciálny jazykový seminár

Ostatné aktivity

Študijný poradca pre zahraničných študentov
Redaktor časopisu Enjoy

Absolvované domáce a zahraničné študijné pobyty

2017- Prednáškový pobyt Erasmus Mundus – University of Madeira
2014 – Prednáškový pobyt – Kazachská Inovatívna Univerzita v Semipalatinsku, Kazachstan
2012 – výmenný pobyt Erasmus – University of Wolverhampton

Účasť na riešení najvýznamnejších vedeckých projektov

SK‑SRB‑21‑0025, Vademecum mentora (APVV)

Úloha v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia :  2022-2023

Projekt č. 2020-1-SK01-KA201-078250 : Mentor Training

Úloha v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia :  2020-2022

Projekt APVV-14-0446 : Hodnotenie kompetencíí učiteľa

Úloha v projekte : spoluriešiteľ
Doba riešenia :2015-2019

UGA-2016 : Diferencovaný prístup k porozumeniu cudzojazyčného textu v závislosti od osobnostných premenných

Úloha v projekte : hlavný riešiteľ
Doba riešenia :2016-2019

Prehľad najvýznamnejších publikácií:

AFC: The role of the personality traits in shaping productive communication skills / Katarína Chválová, Petra Dubovská, 2021. In: ICERI2021 Proceedings : 14th International conference of education, research and innovation / edited by Luis Gómez Chova, Augustín López Martínez, I. Candel Torres. – 1. vyd. – Valencia : IATED, 2021. – ISBN: 978-84-09-34549-6 ISSN: 2340-1095 DL: V-3123- 2021. DOI: 10.21125/iceri.2021. p. 822-831. [USB-key].

ABC: Linguistic and cultural aspects of Russian and English newspaper headlines / Katarína Chválová, Olga Iermachkova, 2021. In: Jazyk, kuľtura, etnoidentičnosť v epochu globalizacii = Language, culture, ethnicity in the period of globalization : monografija : monograph of scientific research group University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava (Trnava, Slovak Republic); Belgorod National Research University (Belgorod, Russia) / gl. red. Dž. Bagana ; recenzenty: Alexander Amatov, Monika Hornáček Banášová. – 1. vyd. – Moskva : Flinta, 2021. – ISBN 978-5-9765-4709-4, s. 310-339 [online].

AEC. Language games in teaching Russian as a foreign language / Olga Iermachkova, Katarína Chválová, 2020. – Príspevok je indexovaný vo WoS CC. DOI DOI 10.5817/CZ.MUNI.P210-9781-2020-3. In: Current issues of the Russian language teaching 14 / edited by: Simona Koryčánková, Anastasija Sokolova ; reviewed by: Elena Podshivalova, Irina Votyakova. – Brno : Masarykova univerzita, 2020. – (Sborník prací Pedagogické fakulty MU, Řada jazyková a literární č. 56 ; č. 276). – ISBN 978-80-210-9781-0 (online). DOI :10.5817/CZ.MUNI.P210-9781-2020, s. 21-29.

AFC: Role of Digital Technologies in the Foreign Language Classroom / Olga Iermachkova, Katarína Chválová, 2020. In: Proceedings of the International Scientific Conference „Digitalization of Education: History, Trends and Prospects“ (DETP 2020) / editors Anton D. Nazarov. – Paris: Atlantis Press, 2020. – (ASSEHR, ISSN 2352-5398 ; Volume 437). – ISBN 978-94-6252-965-6, s. 542- 547.

AFC: Problems in developing language competence in a foreign language / Katarína Chválová, Božena Petrášová, 2020. In: ICERI2020 Proceedings : 13th International conference of education, research and innovation / edited by Luis Gómez Chova, Augustín López Martínez, I. Candel Torres. – 1. vyd. – Valencia : IATED, 2020. – ISBN 978-84-09- 24232-0. – ISSN 2340-1095. DOI:10.21125/iceri.2020, p. 920-927 [USB-key].

AFC: Development of reading comprehension using innovative materials in foreign language teaching. / Katarína Chválová, Eva Stranovská, 2016, In: EDULEARN 16 : Proceedings from 8th International Conference on Education and New Learning Technologies 4th-6th July 2016, Barcelona, Spain. – Barcelona: IATED Academy, 2016. – ISBN 978-84-608-8860-4, CD-ROM, p. 8178-8188.

Monografie

AEC :Teaching reading comprehension in a creative way / Katarína Chválová, Eva Stranovská ; recenzent: Lucile Desblache, Barbara Nykiel-Herbert, 2019. In: Contacts and Contrasts in Educational Contexts and Translation; editor Barbara LewandowskaTomaszczyk. : Springer, 2019. – ISBN 978-3-030-04977-5, P. 85-103 [1,021 AH].

AEC: Analysis of Teaching Materials for Foreign Language Reading Comprehension / Katarína Chválová, 2019. In: A Reflection of Man and Culture in Language and Literature. – Berlín : Peter Lang, 2019. – ISBN 978-3-631-74550-2, P. 157-177.

V2pri Vedecký výstup PC ako čast editovanej knihy alebo zborníka – príspevok

Perception peculiarities in audio-visual media / Katarína Chválová, Matúš Horváth, 2022. In: Na pograniczu kultur. – Radom : Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, 2022. – ISBN 978-83-7351-949-7, S.7-20.