Mgr. Zuzana Sándorová, PhD.

Meno a priezvisko, tituly:doc. Mgr. Zuzana Sándorová, PhD.

E-mail: zsandorova@ukf.sk
Researchgate: https://www.researchgate.net/profile/Zuzana-Sandorova
ORCID: 0000-0001-8738-4737
Telefón: +421 37 6408 314
Kancelária: DRB02010


Vzdelanie a vedecká príprava:

Manažment kultúry a turizmu – kvalifikačný stupeň: Mgr. (Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre) – 2002

Učiteľstvo odborných predmetov (Pedagogická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre) – 2006

Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (Pedagogická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre) – 2010

Didaktika anglického jazyka a literatúry – kvalifikačný stupeň: PhD. (Pedagogická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre) – 2015

– dizertačná práca: “ The Intercultural Component and its Suitability in an EFL Course-book Package ”

Odborová didaktika – získanie vedecko-pedagogického titulu „docent“ (Pedagogická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre) – 2023

  • Názov habilitačnej práce: „Addressing Current Challenges in Teaching English for Specific Purposes“
  • Názov habilitačnej prednášky: „Rozvíjanie jazykových zručností v dištančnej výučbe anglického jazyka“

Zamestnania:

2021 – Katedra anglického jazyka a kultúry, Pedagogická fakulta UKF v Nitre; odborná asistentka

2015 – 2021 –  Katedra cestovného ruchu Fakulty stredoeurópskych štúdií UKF v Nitre; odborná asistentka

2012 – 2015 – Katedra interkultúrnych a lingvodidaktických štúdií, Pedagogická fakulta UKF v Nitre; denný doktorand

2006 – 2013 – SSOŠ s VJM Dolné Obdokovce; stredoškolský pedagóg

2003 – 2006 – Úrad Nitrianskeho samosprávneho kraja, Odbor kultúry, Nitra; kultúrna referentka

Pedagogická činnosť:

Morfológia
Syntax
Interkultúrne kompetencie pre učiteľov anglického jazyka
Didaktika interkultúrnych komunikačných kompetencií
Didaktika sociolingválnych a pragmatických kompetencií
Didaktika dištančného vzdelávania anglického jazyka
Odborný anglický jazyk
Anglický jazyk v obchodnej komunikácii
Jazykové zručnosti I. (Počúvanie s porozumením, Rečový prejav)
Čítanie s porozumením, Písanie

Absolvované domáce a zahraničné študijné pobyty:

Institute of Applied Linguistics, Adam Mickiewicz Unversity in Poznan, Poľsko – Erasmus+ Training Mobility – 2023

HAN University of Applied Sciences, Nijmegen, Holandsko – ERASMUS+ Teaching Mobility – 2023

Mersin University, Mersin, Turecko – Erasmus+ Training Mobility – 2022

Beijing International Studies University, Peking, Čína – Erasmus+ Staff Training Mobility Ka107 – 2019

University of Almeria, La Cañada de San Urbano, Španielsko – ERASMUS+ Staff Mobility For Teaching – 2016

Anglicko-americký inštitút Univerzity ELTE v Budapešti, Maďarsko – výskumný pobyt v rámci programu CEEPUS – 2015

Cork English World, Írsko – Staging English Language Learning – ďalšie vzdelávanie pedagógov v rámci programu ERASMUS+  – 2012

Bell International College, Cambridge, Spojené kráľovstvo – Contemporary English – ďalšie vzdelávanie pedagógov v rámci programu ERASMUS+, 2010

CUEF Université Stendhal Grenoble 3, Grenoble, Francúzsko – letný jazykový pobyt francúzskeho jazyka – 2002

Budapest Business School, Faculty of Commerce, Hospitality and Tourism, Budapešť, Maďarsko – semestrálny študijný pobyt – 2001

Účasť na riešení najvýznamnejších vedeckých projektov: 

Medzinárodný projekt

Erasmus+, Kľúčová akcia 2: Kooperačné partnerstvá vysokoškolské vzdelávanie „Inovácia profesijnej prípravy budúcich odborníkov cestovného ruchu využitím fiktívneho cvičného hotela (TRAIN-e-HOTEL)“
Úloha v projekte: člen riešiteľského kolektívu
Doba riešenia: 2021-2024

Celoštátne projekty

KEGA 020UKF-4/2020 Tvorba vysokoškolskej učebnice a multimediálnej didaktickej podpory pre predmety rozvíjajúce interkultúrne komunikačné kompetencie v anglickom jazyku pre cestovný ruch vzhľadom na potreby praxe
Úloha v projekte: zodpovedný riešiteľ
Doba riešenia: 2020-2022

VEGA 1/0169/18 – Kreatívny cestovný ruch ako nový produkt cestovného ruchu na Slovensku
Úloha v projekte:  člen riešiteľského kolektívu
Doba riešenia: 2018 – 2020

KEGA č. 055UKF-4/2016 Tvorba digitálnych vysokoškolských učebníc a multimediálnej didaktickej podpory pre skupiny predmetov Metodológia lingvodidaktického výskumu a Metodológia literárnodidaktického výskumu
Úloha v projekte: člen riešiteľského kolektívu
Doba riešenia: 2016 – 2018

Prehľad najvýznamnejších publikácií: 

 Publikácie indexované v databázach Web of Science alebo Scopus: 

SÁNDOROVÁ, Z. – BETÁK, N.2023. Implementing Design Thinking and Peer Instruction in an Online Environment to Develop Tourism Undergraduates’ English Language Skills. In: Journal of Language and Cultural Education. – ISSN 1339-4584, Roč. 10, č. 2 (2023), s. 20-41. DOI 10.2478/jolace-2022-0008.

SÁNDOROVÁ, Z. 2021. Developing Intercultural Competence at Slovak Secondary Schools / Sándorová, Zuzana [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.36923/jicc.v21i3.17. In: Journal of Intercultural Communication. Štokholm (Švédsko): Taylor & Francis Group. – ISSN 1404-1634. – Roč. 21, č. 3 (2021), s. 1-13

 SÁNDOROVÁ, Z. 2021. What cultural aspects should be taught in FL lessons? A model for evaluating the cultural content in FL course-books. DOI 10.4025/actascilangcult.v43i2.52066. In: Acta Scientiarum. Language and Culture. ISSN 1983-4683, Roč. 43, č. 2 (2021), s. 1-15.

SÁNDOROVÁ, Z. et al. 2020. Design thinking – A revolutionary new approach in tourism education? DOI 10.1016/j.jhlste.2019.100238. In. Journal of hospitality, leisure, sport & tourism education. – ISSN 1473-8376, Roč. 26 (2020), s. 1-9.

SÁNDOROVÁ, Z. 2019. The Importance of Intercultural Communicative Competences for Tourism Labour Market: Students‘ Views and their Self-Assessment. DOI 10.2478/jolace-2019-0007. In. Journal of Language and Cultural Education. – ISSN 1339-4584, Vol. 7, no. 1 (2019), p. 103-117.

SÁNDOROVÁ, Z. 2018. Applying the Method of Design Thinking in Teaching ESP in the Context of Creative Tourism. In Innovation in Language Learning: Proceedings from 11th International Conference. 8-9 November 2018, Florence, Italy. Bologna: Filodiritto Publisher, 2018. ISBN 978-88-85813-21-2. ISSN 2420-9619, P. 297-300.

SÁNDOROVÁ, Z. 2017. Intercultural aspects in a selected EFL course-book package and in EFL classrooms in Slovakia, 2017. DOI 10.18355/XL.2017.10.03.21.In. XLinguae: European Scientific Language Journal. – ISSN 1337-8384, Vol. 10, no. 3 (2017), p. 256-272.

SÁNDOROVÁ, Z. 2016. The intercultural component in an EFL course-book package.  DOI 10.1515/jolace-2016-0031. In. JOURNAL OF LANGUAGE AND CULTURAL EDUCATION. – ISSN 1339-4045, Vol. 4, no. 3 (2016), p. 178-203.

SÁNDOROVÁ, Z. 2013. Real Life English in Foreign Language Teaching. In: Bildung und Sprachen in Europa : International Conference on Education and Languages in Europe. Masaryk University Brno, June 13-14, 2013. – Münster : LIT Verlag, 2013. – ISBN 978-3-643-50505-7, P. 429-438.

Vedecké monografie:

SÁNDOROVÁ, Z. 2017. Foreign Language Coursebooks in Developing Intercultural Communicative Competence. Nitra: UKF, 2017. 180 p. ISBN 978-80-558-1265-6.

 Učebnice: 

SÁNDOROVÁ, Z. – KÁLAZIOVÁ, I. – IVENZ, P. – REID, E. – HEGEDŰS, O. – KENNY, N. 2021. Cultural Specifics of Selected English-Speaking Countries. Nitra: UKF, 2021. 352 s. ISBN 978-80-558-1833-7.

BETÁK, N. – SÁNDOROVÁ, Z. 2022. Intercultural communication and digital marketing in a tourism context ; recenzent: Györgyi Janková, Štěpán Chalupa. – 1.vyd. – Nitra : UKF, 2022. – 109 s. – ISBN 978-80-558-1894-8.

Ostatné:

SÁNDOROVÁ, Z., BETÁK, N., PRESINSZKÁ, S. 2022. Developing Tourism Undergraduates’ Intercultural Communicative Skills in the English Language in a Purely Online Environment /. In: Educational Alternatives– Burgas (Bulharsko): Science Events. – ISSN 1314-7277. – Roč. 20 (2022), s. 183-195

SÁNDOROVÁ, Z. – BETÁK, N. 2021. E-learning and developing intercultural communicative competences in the english language during the covid-19 quarantine: tourism students‘ feedback and recommendations ; L. Gómez Chova – A. López Martínez, 2021. In. INTED2021 : 15th International Technology, Education and Development Conference March 8th-9th, 2021. – Valencia : IATED Academy, 2021. – ISBN 978-84-09-27666-0, S. 6174-6182.

SÁNDOROVÁ, Z. – BOBÁKOVÁ, H. – HEINZ, H. 2021. Living and Working in a Multicultural Society – A Comparative Study of Czech and Slovak Tourism Undergraduates’ Views ; recenzent: Robert Pucher, Maria Markova, 2021. DOI 10.26352/F701_2384-9509. In. Pixel„Politics and Knowledge: New Trends in Social Research“ : proceedings of 7th Academos Conference 2020 International Conference, Virtual Edition 1-2 July 2021. – Florencia : Filodiritto Publisher, 2021. – ISBN 979-12-80225-23-8, P. 519-524.

BETÁK, N. – SÁNDOROVÁ, Z. 2021. Measuring Tourism Students’ Creativity Based on Character Traits, 2021. In. Hristina Rucheva TasevIAI Academic Conference Proceedings : International Virtual Academic Conference Education and Social Sciences Business and Economics, Skopije 29. april 2020. – Skopje : International Academic Institute, 2021. – ISSN 2671-3179, P. 4-9.

SÁNDOROVÁ, Z. – BETÁK. 2021. Tourism Undergraduates’ Views on Distance Learning in General and on the Lessons Fostering Communicative Competences in the English Language and Intercultural Skills during the Second Wave of the Covid-19 Pandemic, 2021. In. EDULEARN21 : 13th annual International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, 5th – 6th of July, 2021. – Valencia : IATED Academy, 2021. – ISBN 978-84-09-31267-2, P. 5346-5352.

MAZÚCHOVÁ, Z. – SÁNDOROVÁ, Z. – PROFIETOVÁ, B. 2021. Creative Activities Offered by Selected Hotels in Slovakia: Kreatívne aktivity ponúkané vybranými hotelmi na Slovensku, 2021. DOI 10.17846/GI.2020.24.2.207-218.In. Geografické informácie: Geographical Information.  ISSN 1337-9453, Roč. 24, č. 2, s. 207-218.

SÁNDOROVÁ, Z. – BETÁK, N. 2021. : Tourism Undergraduates‘ As Creative Tourists‘ Experiences and Interests: Vysokoškolskí študenti v odbore Turizmus – zážitky a záujmy tvorivých turistov, 2021. DOI 10.17846/GI.2020.24.2.301-314. In. Geografické informácie: Geographical Information. ISSN 1337-9453, Roč. 24, č. 2 (2020), s. 301-314.

BETÁK, N. – SÁNDOROVÁ, Z. 2020. The Creativity of Tourism Undergraduates as Future Creative Tourism Experts, 2020. In. 10 th International Conference the Future of Education : International conference, Florence 18-19 June 2020. – Florence : Filodiritto Publisher, 2020. – ISBN 978-88-85813-87-8. – ISSN 2384-9509, online, p. 271-275.

SÁNDOROVÁ, Z. – TKÁČ-ZABÁKOVÁ, L. – HLAVINOVÁ TEKELIOVÁ, D. 2020. Tourism undergraduates’ attitudes towards cultural diversity. In. ed. Silvia Pokrivčáková LLCE2020 : Conference Proceedings, Roma, 0.12.2020-12.12.2020. Nitra : SlovakEdu, 2020. ISBN 978-80-89864-20-1, P. 110-126.

SÁNDOROVÁ. Z. 2014. Content Analysis as a Research Method in Investigating the Cultural Content of Foreign Language Textbooks. In. JoLaCE – Journal of Language and Cultural Education. ISSN 1339-4045, Vol. 2, no. 1 (2014), p. 95-125.

SÁNDOROVÁ, Z. 2013. Traditional and Computer-based Teaching Aids and Learning Resources in Foreign Language Education in Slovakia, 2013. In. Journal of Language and Cultural Education. – ISSN 1339-4045, Vol. 1, no. 1 (2013), p. 86-111.