Mgr. Daniela Myjavec, PhD.


Meno a priezvisko, tituly:  Mgr. Daniela Myjavec, PhD.
E-mail: dmyjavec@ukf.sk
ResearchGate: https://www.researchgate.net/application.LostPasswordConfirm.html?login=dmyjavec@ukf.sk
Orcid ID: https://orcid.org/0000-0001-8779-7005
Telefón: +421 37 6408 247
Kancelária: DRB02220

Vzdelanie a vedecká príprava:

Pedagogická Fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Študijný program:Didaktika anglického jazyka a literatúry (kvalifikačný stupeň: PhD., 2018)

Názov dizertačnej práce:
Dissertation thesis: Application of the Phonics Method in Teaching English Pronunciation to Young Learners

Absolvované domáce a zahraničné študijné pobyty:

01/01/2012 – 04/05/2012 – 191 Falls Road, Belfast, Spojené kráľovstvo
ERASMUS ŠTÚDIUM – St. Mary’s University College Belfast

Pedagogická činnosť

Základy didaktiky anglického jazyka
Lexikológia a frazeológia AJ
Štylistika
Kreatívne písanie
Kreatívne činnosti pri vyučovaní anglického jazyka
Prezentačné zručnosti
Kultúra a dejiny Veľkej Británie a Írska

Projekty

  • KEGA 006UKF -4/2017 Contrastive analysis as an effective supporting method of teaching English pronunciation at primary schools
  • Úloha: spoluriešiteľ
  • VEGA 1/0062/17 Slovak teachers’ English language pronunciation anxiety
  • Úloha: spoluriešiteľ
  • APVV-15-0368 Názov projektu: Prax v centre odborovej didaktiky , odborová didaktika v Centre praktickej prípravy
  • Úloha: spoluriešiteľ
    Duration: 2016-2018

Prehľad najvýznamnejších publikácií: 

Publikácie indexované v databázach Web of Science alebo Scopus: 

  • SORÁDOVÁ, Daniela, Zdena KRÁĽOVÁ a Jana BÍROVÁ. “Phonics generalizations” in teaching foreign language pronunciation. In: Novosibirsk State Pedagogical University Bulletin.. 8, no 4. 2018, 46.-54. ISSN 2226-3365. Dostupné z: doi:DOI 10.15293/2226-3365.1804.03.

Ostatné:

  • SORÁDOVÁ, Daniela a Zdena KRÁĽOVÁ. Foreign language learning anxiety. In: Teaching Foreign Languages to Learners with Special Educational Needs : e-textbook for foreign language teachers. Nitra: UKF, 2015, s. 91-100. ISBN 978-80-558-0941-0, CD-ROM. Dostupné z: doi:10.17846/SEN.2015.91-100.
  • SORÁDOVÁ, Daniela a Zdena KRÁĽOVÁ. Teaching Reading and Spelling to Students with Dyslexia in English Language Classroom. In: LICE – ECSNE Proceedings : World Congress on Special Needs Education. Cambridge: University of Cambridge, 2017, s. 26-30. ISBN 978-1-908320-87-2. Dostupné z: doi:10.2053/WCSNE.2017.0004.
  • KRÁĽOVÁ, Zdena ., SORÁDOVÁ, Daniela, (v tlači). The Phonics method in teaching EFL pronunciation to young learners with dyslexia.. In: CBU International Conference Proceedings 2021: Innovations in Science and Education. Prague: CBU Research Institute, 2021. Editori: Petr Hájek, Ondřej Vít
  • SORÁDOVÁ, Daniela a Zdena KRÁĽOVÁ. Correlation of motivation and achievement in learning a foreign language pronunciation. In: CIEAE 2016 : The 2. International Congress Students Engagement in School: Perspectives of Psychology and Education – Motivation for Academic Performance. Lisabon, 2016, s. 300-312. ISBN 978-989-8753-34-2. Dostupné z: doi:DOI 10.15293/2226-3365.1804.03.
  • SORÁDOVÁ, Daniela a Klaudia PAULÍKOVÁ. Foreign Languages and Cultures 2017. Nitra: UKF, 2017, 96 s. ISBN ISBN 978-80-558-1253-3.
  • SORÁDOVÁ, Daniela a Zuzana ŠIMKOVÁ. LLCE 2016 : súčasné výzvy vo vyučovaní jazykov: ako ďalej?. Nitra: SlovakEdu, 2016, 172 s. ISBN 978-80-89864-00-3.
  • SORÁDOVÁ, Daniela a Zdena KRÁĽOVÁ. Improving English Reading and Spelling by Intact Learners and Learners with Dyslexia in English Language Classrooms. In: Literacy Information and Computer Education Journal. 2018, s. 2940-2948. ISSN 2040-2589.
  • SORÁDOVÁ, Daniela. Making English pronunciation and spelling logical for students with specific learning differences. In: Languages for Specific Purposes in Higher Education: Current Trends, Approaches and Issues : Proceedings from International Conference. Brno: University of Technology, 2017, s. 73-77. ISBN 978-80-214-5558-0.
  • SORÁDOVÁ, Daniela. Making English Spelling and Pronunciation Logical. In: SORÁDOVÁ, Daniela a Zuzana ŠIMKOVÁ. LLCE 2016 : súčasné výzvy vo vyučovaní jazykov: ako ďalej?. Nitra: SlovakEdu, 2016, s. 139-151. ISBN 978-80-89864-00-3.
  • SORÁDOVÁ, Daniela. Strategies for English spelling and reading. In: Problemy wczesnej edukacji.. Poľsko, 2018, s. 107-115. ISSN 1734-1582,.
  • SORÁDOVÁ, Daniela. Teaching EFL through popular English songs. In: HORVÁTHOVÁ, Božena a Jana PUSCHENREITEROVÁ. Teaching together, Learning together = English Language Teaching Ideas. Nitra: UKF, 2016, s. 160-161. ISBN 978-80-558-0974-8.