Meno a priezvisko, tituly: doc. Mgr. Elena Kováčiková, PhD.
E-mail: ekovacikova@ukf.sk
Telefón: 037/6408231
Kancelária: DRB0202
Researchgate: https://www.researchgate.net/profile/Elena_Kovacikova
Vzdelanie a vedecká príprava
1995 – 2000 Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Filozofická fakulta, odbor: učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov v kombinácii anglický jazyk – hudobná výchova
Project diplomovej práce: Vyučovanie anglického jazyka cez hudbu
Jún 1998 – október 1998 University of Akron, Ohio, USA (semestrálne štúdium)
2008 – 2010 PhD. štúdium Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, odbor: Odborová didaktika
2010 – 2013 PhD. štúdium KLIŠ, PF, UKF Nitra: odborová didaktika (1.1.10) – didaktika anglického jazyka a literatúry
Dizertačná práca: Modernizácia výučby anglického jazyka prostredníctvom metodiky CLIL na vysokých školách nefilologického zamerania
Október 2021 – habilitačné konanie, PF UKF v Nitre (Habilitačná práca: The Profile of English Teacher Education in Slovakia)
Zamestnania
Od 2022 – Katedra anglického jazyka a kultúry, PF UKF, docent, spoluzodpovedná osoba za študijný program učiteľstvo anglického jazyka a literatúry
Od 2020 – učiteľka anglického jazyka v primárnom stupni (čiastočný úväzok), ZŠ Makovičky, Nitra
Od 2014 – Katedra lingvodidaktiky a interkultúrnych štúdií, PF UKF v Nitre: odborný asistent
2007 – 2014 Katedra cudzích jazykov, Fakulta ekonomiky a manažmentu, SPU, Nitra, odborný asistent
2000 – 2007 E-KU Inštitút jazykovej a interkultúrnej komunikácie, vyučovanie anglického jazyka vo všetkých vekových kategóriách, obchodná angličtina, odborná angličtina, príprava na certifikátne skúšky a na základnú a všeobecnú štátnu jazykovú skúšku
Pedagogická činnosť
Vyučovanie jazykových systémov v AJ
Vyučovanie komunikačných zručností v AJ
Vyučovanie anglického jazyka pre dospelých
Vyučovanie anglického jazyka v predprimárnom a primárnom vzdelávaní
Vyučovanie žiakov so špeciálnymi potrebami
Integrovaná didaktika anglického jazyka a literatúry
Bilingválne vzdelávanie a CLIL
Odborný anglický jazyk
Základy hudobnej kultúry
Koordinátor praxe študentov učiteľstva anglického jazyka a literatúry
Absolvované domáce a zahraničné študijné pobyty
Litva, Lotyšsko, Švédsko, Taliansko (v rámci CLIL projektu)
Uniwersytet Gdanski, Gdansk, Poland
Beloit College, Wisconsin, USA
Polytechnic Institute of Porto, Portugal
Mersin Universitesi, Mersin, Turkey
Private Pädagogische Hochschule der Diözese Linz, Rakúsko
Účasť na riešení najvýznamnejších vedeckých projektov za posledných 9 rokov
COST Action CA 21114 COST – CLIL network for languages in education: towards bi- and multilingual disciplinary literacies (CLIL NetLE), Horizon 2020 2020-2026
312011Z815 – Skvalitňovanie praktickej prípravy budúcich pedagogických zamestnancov na UKF v Nitre, Operačný program Ľudské zdroje
Doba riešenia: 2020 – 2023
001UKF-2-1-2022 – Zvyšovanie kvality prípravy budúcich učiteľov matematiky, fyziky, chémie, informatiky, anglického jazyka, slovenského jazyka a techniky formou doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia, rozvojový projekt
Doba riešenia: 2022 –
003TU Z-4/2020 KEGA – Podpora univerzitného vzdelávania vo svetovom jazyku pomocou fúzie odborného a jazykového obsahu na nefilologických univerzitách , Doba riešenia: 2019 – 2022
RP ZML-2018/1-945:191006 – Integrácia vzdelávania a výskumu na UKF s ohľadom na spoločenské potreby a požiadavky praxe,
Úloha v projekte: spoluriešiteľ:
Doba riešenia: 2018 – 2019
KEGA 006UKF-4/2017 – Kontrastívna analýza ako efektívna podporná metóda vyučovania anglickej výslovnosti na ZŠ
Úloha v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 2017 – 2019
APVV-15-0368 – Prax v centre odborovej didaktiky, odborová didaktika v Centre praktickej prípravy
Úloha v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 2016 – 2018
Erasmus + PRO – 2015-5 – Transnational Exchange of Good CLIL Practice among European Educational Institutions
Úloha v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 2015 – 2017
KEGA 036UKF-4/2013 – Tvorba učebníc a multimediálnych kurzov pre nový študijný program ako prostriedok internacionalizácie vysokoškolskej prípravy učiteľov cudzích jazykov
Úloha v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 2013 – 2015
Prehľad najvýznamnejších publikácií
Indexované články vo vedeckých časopisoch
Motivation to become an EFL teacher and academic achievement / Zdena Kráľová et al, 2022. DOI 10.18355/PG.2022.11.1.1.
In: Slavonic Pedagogical Studies Journal. – ISSN 1339-9055, Roč. 11, č. 1 (2022), s. 2-21.
Monografie
Efektívna integrácia cudzieho jazyka do vzdelávania na nefilologických univerzitách / Jaroslava Štefková, Elena Kováčiková, Barbara Kordíková ; . Zvolen: Technická Univerzita vo Zvolene, 2023. – 96 s. – ISBN 978-80-228-3371-4.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Positive Views and Challenges of Using Project Work in ESP Lessons / Elena Kováčiková, Zdena Kráľová, 2021. – Cena 2021. DOI 10.22190/JTESAP2101031K.
In: The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. – ISSN 2334-9212, Roč. 9, č. 1 (2021), s. 31-41.
Activities In English Classes Inducing Positive / Negative Emotions / Zdena Kráľová et al, 2021. – Cena 2021. DOI 10.17853/1994-5639-2021-1-136-155.
In: The Education and Science Journal. – ISSN 1994-5639, Roč. 23, č. 1 (2021), s. 136-155.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Implementation of CLIL at technical university focusing on CLIL teacher profile / Jaroslava Štefková, Zuzana Danihelová, Elena Kováčiková, 2021. – Cena 2022. DOI 10.20535/2410-8286.240313.
In: Advanced Education. – ISSN 2410-8286, Č. 19 (2021), s. 89-102.
Preparedness of future English teachers as a prerequisite of their professional well-being / Elena Kováčiková, Jana Harťanská, 2021. DOI 10.36534/erlj.2021.02.07.
In: ERL Journal : COVID-19 – LINGUISTIC WELL-BEING (BEFORE DURING, AND AFTER THE PANDEMIC. – ISSN 2657-9774, Roč. 6, č. 2 (2021), s. 76-82.
English teacher education in education / Elena Kováčiková, Tomáš Pechočiak, 2021. DOI 10.18355/PG.2021.10.2.3.
In: Slavonic Pedagogical Journal. – ISSN 1339-9055, Roč. 10, č. 2 (2021), s. 122-140.
ESP and CLIL. Their importance in Pre-service English teacher education / Elena Kováčiková ; recenzent: Mária Bakti, Gabriela Chmelíková, 2021.
In: The role of English in Higher Education : Proceedings of the international seminar, ESP and CLIL – Current Drivers of HEI Internationalisation, 11-12 March 2021. – Szeged : Juhász Gyula Higher Education Publishing, 2021. – ISBN 978-615-5946-38-7, P. 115-122.
The Specifics of EFL Teacher Education in Slovakia / Zdena Kráľová, Elena Kováčiková, 2020.
In: World Congress on Special Needs Education (WCSNE-2019) : Proceedings from World Congress, London 9-11 December 2019. – London : Infonomics Society, 2020. – ISBN 978-1-913572-04-4, P. 73-77.
AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách
English for Specific Purposes in Higher Education through Content and Language Integrated Learning / Elena Kováčiková. – 1. ed. – Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2020. – 117 p. – ISBN 978-1-5275-4701-8.
Učebné texty
CLIL : Obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie na základných a stredných školách / Ľudmila Hurajová, Elena Kováčiková, Jana Luprichová ; recenzent: xy, xy. – 1. vyd. – Nitra : UKF, 2020. – 80 s. – ISBN 978-80-558-1526-8.
What Motivates Slovak Students to Become English Teachers? / Elena Kováčiková, 2020.
In: Humanising Language Teaching. – ISSN 1755-9715, Roč. 22, č. 5 (2020), s. 1-6.